Populære indlæg

lørdag den 31. maj 2014

Den gamle Brio dukkevogn/gåvogn bliver updatet med navn ("Pimp my ride"-style)



Puha...

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte, det er lang tid siden jeg har DIY eksperimenteret. 

Men der skete ligesom noget... Jeg blev MOR! :-D

Og hvor blev tiden så lige af. 
Ja, for det første så kom, Alba vores lille guldklump, 2 mdr. for tidligt (godt vi var klar!) -og siden er det eneste jeg har været kreativ med, faktisk kun bagning til barselsvisitterne ;-)

Men nu er jeg ved at være klar igen, med overskud på krea/spare-kontoen! Yay!
Nå, nok om det...

Jeg fandt min gamle dukkevogn på loftet. Den var jeg super-duper glad for, dengang jeg skulle lære at gå kan jeg huske. 
Men den var i temmelig slidt stand, og ikke så sjov at se på mere. Så jeg tænkte at jeg havde maling rester nok til at give den en make-over.




 

Jeg har set masser af denne type dukkevogne rundt omkring på loppemarkeder og hos genbrugsbutikker, så det burde være ret nemt at opstøve sådan én til en billig penge.

Jeg brugte følgende:

* Sort tavlemaling (det var lige det eneste jeg havde i gemmerne) Så kan lillepigen også tegne på den hvis hun vil.
* Bogstavskabeloner fra nettet (Jeg googlede henholdvis A, L, B og A, fandt de bogstavmotiver jeg bedst kunne lide. Kopierede dem over i Word og printede dem i den ønskede str., og klippede dem ud.)
* Maling fra søstrerne grene til ca. 10 kr på. tube (de rækker langt!)
*Nye søm til hjulene

Husk først at tage hjulene af, og derefter en grundig afvaskning, styret kan også afmonteres. 
Skabelonerne klistrede jeg fast med tape på vognen inden jeg malede.

Jeg må sige at resultatet overraskede, det blev lidt mere funky end jeg lige havde forestillet mig. 
:-)


-Baby på budget









2 kommentarer:

  1. Hejsa, hvor den blevet fed. Jeg har selv lige købt en Brio gåvogn jeg skal ha' fixet. Vil derfor høre dig hvor du har købt sømmene til hjulene? Da min vogns ene hjul kører lidt skævt :-0

    SvarSlet
  2. Hej Carina. Mange tak skal du ha' :-) vores vogn er med skruer i stedet for søm, du ved, den slags hvor de 2 øverste cm er uden gevind, så hjulene kan dreje... God vind med projektet

    SvarSlet